Mérgezett Egér

Keresztanyám egyszer azt mondta: "Gyűjtsd az élményeket!" Azóta megyek, mint a mérgezett egér...

Friss topikok

Ausztria "Grand Canyon"-ja - 2. rész

2012.07.23. 21:56 Mérgezett Egér

Az előző esti grillezésből még volt maradék, úgyhogy egy közös reggeli keretében ezt eltűntettük. Előtte azonban - eleget téve a recepción talált kiírásnak - bejelentkeztünk, majd egyből ki, és rendeztük a számlát. A sátorbontás után összeszedtük a társaság másik felét a panziónál és irány Lackenhof. A télen sípályaként üzemelő helységben nyáron is közlekedik egy kétüléses felvonó a hegyre.

A kötélvasút 800 m-ről csaknem 1500 m-re vitt fel minket. A hegytetőn először csak a legközelebbi kilátópontig sétáltunk fel, amit kb. negyed óra gyaloglással el is értünk. A kilátás az Alpokhoz méltóan gyönyörű volt és a párás levegő ellenére is láthattunk havas hegycsúcsokat a távolban. Ezen a napon is irdatlan kánikula volt, de a kíváncsiság győzött.

A csapat szinte teljes létszámban vágott neki az Ötscher hegy meghódításának. A meleg azonban jó néhányunkat legyőzött, úgyhogy kettesével, hármasával szép lassan csökkent a csúcstámadók társaságának létszáma. A húgommal kitartóan araszoltunk felfelé a sziklás hegyoldalon, de a tempót nem bírtuk tartani. A kemény mag azonban rendíthetetlenül folytatta az utat a csúcs felé. Mi ketten egy darabig követtük őket, végül mi is feladtuk. Féltünk attól, hogy még ha fel is érünk a hegytetőre, nem lesz elég időnk megpihenni, mert a többiek már indulnak majd lefelé. Úgyhogy kinéztünk egy helyes kis sziklaperemet, ahonnan be lehetett látni a környező hegyeket és az alattunk lévő mélységet, és leültünk, ebédeltünk, beszélgettünk, élveztük a hűs hegyi levegőt, amiben persze - a naptej ellenére - kellőképpen le is égtünk.

Mikor a banda legkitartóbb emberei leértek oda, ahol mi a húgommal időztünk, csatlakoztunk hozzájuk. A hegyről lefelé jövet szép lassan mindenkit összeszedtünk, akit felfelé menet elhagytunk. Mindenki élvezte a hegyi kalandot, függetlenül attól, hogy a csúcson vagy lejjebb töltötte el ideje nagy részét.

A felvonó alsó állomásán az egyik autóban utazó társaságtól elbúcsúztunk, ők elindultak hazafelé. Mi azonban a hazaút előtt a harmadik autóval egyetemben visszamentünk az Erlaufsee-hez és megmártóztunk a 17 fokos, 800 m magasan fekvő hegyi tóban. Talán még sistergett is a bőrünk mikor belementünk a vízbe, annyira melegünk volt! :) A túravezetőnket egekig magasztalták a többiek az ötletért. :)

Jó tudni:

Lackenhof felvonó:
Hegy- plusz völgymenet 13,5 euró/fő, www.lackenhof.at

Szólj hozzá!

Címkék: Ausztria Lackenhof

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.